‘’Αναλύοντας’’ τον αλγόριθμο της πλατφόρμας LinkedIn
Διαθέτοντας μία τεράστια βάση χρηστών, το LinkedIn συνεχίζει και το 2024 να αποτελεί ένα μέσο με τεράστια δυναμική τόσο για προσωπική όσο και την εταιρική προβολή και ανάπτυξη μιας επιχείρησης.
Ο Neil Patel, είπε κάποτε πως το LinkedIn δεν είναι μία πλατφόρμα η οποία χρησιμεύει ως μέσο για την προσωπική προβολή κάθε επαγγελματία, αλλά αυτή που ορίζει την ψηφιακή φήμη ενός προσώπου, brand ή μιας επιχείρησης.
Το LinkedIn, είναι μια πλατφόρμα που δημιουργεί ουσιαστικές «συνδέσεις» μεταξύ των μελών της, μέσα από την οποία ανταλλάσσονται πολύτιμες γνώσεις και πληροφορίες ανάλογα με το αντικείμενο ενδιαφέροντος του κάθε επισκέπτη.
Ο αλγόριθμος του καθορίζει το περιεχόμενο που εμφανίζεται στη ροή ειδήσεων του κάθε συμμετέχοντα, όπως γίνεται και με τις υπόλοιπες γνωστές πλατφόρμες. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι η οργανική «ορατότητα» μιας ανάρτησής, μεταξύ των συνδέσεών σας, είναι μόνο 1%.
Σε αυτό το blog post, θα αναφερθούμε σε κάποιες βασικές και ίσως πολύτιμες για κάποιους συμβουλές, προκειμένου να αναπροσαρμόσετε τη στρατηγική σας, «επηρεάζοντας» τον αλγόριθμο της πλατφόρμας, ώστε το περιεχόμενο σας να φτάσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους «μάτια»!
Τι είναι όμως ο αλγόριθμος της πλατφόρμα LinkedIn;
Ο αλγόριθμος του LinkedIn είναι ένα «έξυπνο» φίλτρο που διασφαλίζει ότι μόνο το πιο σχετικό, εξατομικευμένο και ενδιαφέρον περιεχόμενο, θα φτάσει στη ροή ειδήσεών σας.
Αυτή η φόρμουλα, φιλτράρει το περιεχόμενο με βάση το κοινό που ακολουθείτε ή σας ακολουθεί, τα ενδιαφέροντα μας, τη συνάφεια με το αντικείμενο δραστηριοποίησης και τη συνέπεια στο διαμοιρασμό περιεχομένου, παρέχοντάς σας την πιο ενημερωμένη και αντιπροσωπευτική, ροή ειδήσεων στο feed σας.
Καθώς ολοένα και περισσότεροι χρήστες δημοσιεύουν περιεχόμενό, η ανάγκη για έναν “έξυπνο βοηθό” ο οποίος θα «φιλτράρει» κάθε πληροφορία προκειμένου το περιεχόμενο που έχει σημασία, να γίνεται #viral, είναι επιτακτική.
Στο τέλος του 2023, το LinkedIn παρουσίασε μια νέα ενημέρωση αλγορίθμου με βάση τα σχόλια και τις προτάσεις των χρηστών. Ο νέος αλγόριθμος είχε ως στόχο να βελτιώσει την εμπειρία του χρήστη, καθιστώντας το περιεχόμενο που εμφανίζεται στο feed, πιο σχετικό και ενδιαφέρον.
Τι έχει αλλάξει μετά την τελευταία ενημέρωση στον αλγόριθμο της πλατφόρμας:
- Προώθηση Γνώσεων και Συμβουλών από χρήστες, με κοινό γνωστικό υπόβαθρο.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ενημέρωση του αλγορίθμου του LinkedIn, οι αναρτήσεις που “μοιράζονται” ως γνώσεις και συμβουλές, είναι πιο πιθανό να “τραβήξουν” το ενδιαφέρον των χρηστών. Το LinkedIn είδε τις προβολές περιεχομένου της να αυξάνονται ως και 40% σε χρήστες οι οποίοι παρακολουθούν αναρτήσεις στις οποίες μοιράζεται το expertise και οι συμβουλές από παρεμφερές κοινό, σύμφωνα με το αντικείμενο δραστηριοποίησης τους.
- Ενίσχυση των προβολών μεταξύ των επαφών σας
Με την αναβάθμιση του αλγόριθμου της πλατφόρμας, οι ακόλουθοί σας, βλέπουν και να αλληλοεπιδρούν περισσότερο με τις δημοσιεύσεις σας και το αντίστροφο. Οι προβολές όσον αφορά το περιεχόμενο ενός λογαριασμού έχουν σημειώσει αύξηση 10% κυρίως από τους χρήστες που ορίζονται ως ακόλουθοι των σελίδων και έχουν αντίστοιχο γνωστικό υπόβαθρο.
LinkedIn Κατηγοριοποιήση Περιεχομένου
Μελετώντας τα βασικά κριτήρια που χρησιμοποιεί ο αλγόριθμος για να “σερβίρει” περιεχόμενό στους χρήστες καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα πιο σημαντικά από αυτά είναι :
- η διασύνδεση με το κοινό που μοιράζεται κοινά χαρακτηριστικά
- η συνάφεια του περιεχομένου με το αντικείμενο που προβάλλεται και
- η διάδραση με αυτό.
Κάθε χρόνο, 443 δισεκατομμύρια αναρτήσεις κοινοποιούνται στο LinkedIn, παγκόσμια, οι οποίες φιλτράρονται από τον αλγόριθμο και εμφανίζονται στις ροές του feed των χρηστών, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.
Πως γίνεται αυτό;
Α. Διασυνδέσεις με το κοινό
Το LinkedIn μοιράζεται πρώτα το περιεχόμενό με εκείνους με τους οποίους έχετε δημιουργήσει ισχυρές σχέσεις, για να ενισχύσει τη σύνδεση μεταξύ αυτών. Το περιεχόμενό εμφανίζεται στη ροή των ειδήσεων τους, με σκοπό να ενισχυθεί η αμφίδρομη αλληλεπίδραση.
- B. Συνάφεια περιεχομένου με το αντικείμενο δραστηριοποίησης του κοινού
Η συνάφεια του περιεχομένου, που διαμοιράζεται, με το αντικείμενο δραστηριοποίησης του κοινού-στόχος, είναι το πιο σημαντικό κριτήριο στο φιλτράρισμα της πληροφορίας από τον αλγόριθμο του LinkedIn. O αλγόριθμος κάθε μέσου κοινωνικής δικτύωσης έχει ως προτεραιότητά του τη σχετικότητα, σε ότι έχει να κάνει με το περιεχόμενο.
Θα πρέπει να φροντίζετε πάντα να υπάρχει αντιστοίχιση του περιεχόμενου σας με τα ενδιαφέροντα, την επαγγελματική δραστηριότητα και τους κλάδους του κοινού-στόχος της επιχείρησης σας. Αυτό γίνεται μέσω των σελίδων, των λογαριασμών, των ομάδων, του περιεχομένου αλλά και των hashtags, που υπάρχουν στις αναρτήσεις περιεχομένου.
Επίσης, ο αλγόριθμος της πλατφόρμας γνωρίζει τα άτομα με τα οποία υπάρχει αλληλεπίδραση και εμφανίζει το σχετικό περιεχόμενο πρώτα, στο feed τους. Προκειμένου να αυξήσετε τη βάση του κοινού που σας ακολουθεί, θα πρέπει να αλληλεπιδράτε συνεχώς με νέα άτομα του κλάδου και της εξειδίκευσής σας.
Γ. Αλληλεπίδραση
Αφού «φιλτραριστεί» η βάση των συνδέσεων και του σχετικού περιεχομένου, με τα ενδιαφέροντα της ομάδας, η αλληλεπίδραση είναι το επόμενο κυρίαρχο κριτήριο, που καθορίζει την περαιτέρω προβολή των αναρτήσεων σας.
Όσο περισσότερα είναι τα “μου αρέσει”, τα σχόλια και οι κοινοποιήσεις, τόσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία που δίνει ο αλγόριθμός προκειμένου το περιεχόμενο να γίνει δημοφιλές.
Επομένως, είναι εύλογο ότι για την δημιουργία ισχυρών συνδέσεων, κομβικό ρόλο παίζουν η δημιουργία κατάλληλου περιεχομένου που θα ενισχύσει την αλληλεπίδραση προκειμένου να αποκτήσετε την επιθυμητή απήχηση και προβολή, στο LinkedIn.
Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος LinkedIn;
Καθώς το περιεχόμενό σας διέρχεται από διαφορετικά φίλτρα αξιολόγησης που καθορίζουν την ποιότητα του για να ακολουθήσει η κατάταξη, τα βασικά είναι τα παρακάτω:
- Φιλτράρισμα: Έλεγχος ανεπιθύμητου περιεχομένου
Το πρώτο βήμα του αλγορίθμου είναι να ελέγξει εάν το περιεχόμενό σας είναι κατάλληλο για το LinkedIn. Με βάση τις οδηγίες της κοινότητας ή την ποιότητά του, το περιεχόμενό σας χωρίζεται σε τρεις βασικές κατηγορίες:
- Ανεπιθύμητο περιεχόμενο
- Περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας
- Περιεχόμενο υψηλής ποιότητας
Εάν το περιεχόμενό σας εκληφθεί ως ανεπιθύμητο, μπορεί να αφαιρεθεί ή ο αλγόριθμος της πλατφόρμας να περιορίσει το διαμοιρασμό του. Το περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας, θα έχει επίσης μικρότερη απήχηση. Μόνο το περιεχόμενο που θα κριθεί ότι είναι υψηλής ποιότητας, θα γίνει #viral
- Δοκιμή: Αποστολή του περιεχομένου σας για δοκιμή
Εφόσον το περιεχόμενό σας περάσει το στάδιο του εξονυχιστικού ποιοτικού ελέγχου από τη πλατφόρμα, θα μετακινηθεί στο επόμενο στάδιο, αυτό της δοκιμής.
Ο αλγόριθμος της πλατφόρμας LinkedIn θα αρχίσει να εμφανίζει το περιεχόμενο στα διαφορετικά επίπεδα των συνδέσεών σας και θα παρακολουθεί συνεχώς τα επίπεδα διά δράσης, με αυτό. Είναι η στιγμή που οι ακόλουθοι σας, διαβάζουν ή δια δρουν με το περιεχόμενο σας και γίνεται έλεγχος για την αυθεντικότητα του.
3. Αποστολή περιεχομένου σε σχετικούς χρήστες
Μόλις η ανάρτησή σας κριθεί ως κατάλληλη και δημιουργήσει υψηλά επίπεδα αλληλεπίδρασης, ο αλγόριθμος LinkedIn θα τη διανέμει σε ένα ευρύτερο κοινό.
Αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι ότι ο αλγόριθμος του LinkedIn δεν ωθεί ποτέ την ανάρτησή σας, σε προφιλ που δεν σχετίζονται με το αντικείμενο δραστηριοποίησης σας. Ο περαιτέρω διαμοιρασμός του περιεχομένου, γίνεται μόνο με όσους είναι πιθανό να τους αρέσει και θα ασχοληθούν περαιτέρω.
9 συμβουλές για να νικήσετε τον αλγόριθμο LinkedIn, το 2024
- Βελτιστοποιήστε το προφίλ σας
Αναβαθμίστε το profile σας, προσθέτοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως
- μία υψηλής ποιότητας φωτογραφία, ως εικόνα προφίλ
- έναν κατατοπιστικό, επαγγελματικό τίτλο
- αναλυτικές πληροφορίες για το αντικείμενο εξειδίκευσης σας
- Προσθέστε κάποιες από τις δεξιότητες που είναι διαθέσιμες στο LinkedIn
Πάνω από όλα, βεβαιωθείτε ότι το προφίλ σας είναι πλήρες και επαγγελματικό. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι ο αλγόριθμος LinkedIn ευνοεί λογαριασμούς με πλήρεις και ενημερωμένες πληροφορίες.
- Να είστε κατατοπιστικοί σχετικά με τον ρόλο σας
Η συνάφεια του αντικειμένου για τον αλγόριθμο του LinkedIn έχει εξαιρετική σημασία, αλλά το ίδιο ισχύει και για το περιεχόμενο σας
Η γνώση και το ενημερωτικό περιεχόμενο, είναι εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες για να πετύχετε υψηλότερη κατάταξη.
- Δημοσιεύστε, όταν οι ακόλουθοί σας είναι “online”
Ξέρετε κυρίως τι να δημοσιεύσετε, αλλά δύσκολα ξέρετε “Πότε να δημοσιεύσετε;”.
Πρέπει να γνωρίζετε την καλύτερη στιγμή για να δημοσιεύσετε στο LinkedIn.
- Ακολουθήστε ένα Συνεπές Πρόγραμμα Αναρτήσεων
Σύμφωνα με τον αλγόριθμο LinkedIn, έχει παρατηρηθεί ότι οι επιχειρήσεις που δημοσιεύουν περιεχόμενο εβδομαδιαία, απολαμβάνουν 2πλάσια αύξηση στις μονάδες αλληλεπίδρασης με το κοινό τους.
Όταν ο αλγόριθμος LinkedIn δει τη συνέπειά σας, θα διαμοιράσει το περιεχόμενό σας σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, δημιουργώντας μεγαλύτερη απήχηση για εσάς.
- Μην επεξεργάζεστε την ανάρτησή σας μετά τη δημοσίευση
Εάν επεξεργαστείτε την ανάρτησή σας, μέσα στα πρώτα 10 λεπτά, αυτό θα κοστίσει τη μείωση των #impressions έως 40%!
Εάν εντοπίσετε οποιοδήποτε λάθος στο περιεχόμενο της ανάρτησης, αντιγράψτε το κείμενο, διαγράψτε την παλιά ανάρτηση, κάντε τις απαραίτητες αλλαγές και δημοσιεύστε τη νέα αντί να επεξεργαστείτε την ίδια ανάρτηση.
- Δημοσίευση διαφορετικών μορφών περιεχόμενου
Τα διάφορα #formats που θα χρησιμοποιήσουμε στα post μας θα καλύψουν τις διαφορετικές προτιμήσεις στο σύνολο του κοινού και θα αυξήσει την αλληλεπίδραση μαζί του.
Μερικοί από τους τύπους αναρτήσεων που έχουν την υψηλότερη απήχηση στο LinkedIn είναι οι αναρτήσεις βίντεο, και οι αναρτήσεις που βασίζονται πάνω σε ερωτήσεις.
Οι αναρτήσεις βίντεο έχουν την υψηλότερη αλληλεπίδραση στο LinkedIn. Ένα βίντεο, σύμφωνα με τα τελευταία metrics της πλατφόρμας, είναι 20 φορές πιο πιθανό να κοινοποιηθεί εκ νέου από τους χρήστες.
- Προωθήστε τις αναρτήσεις σας
Η χρήση διαφημίσεων και η προσθήκη tags, με σχετικούς ως προς την ανάρτησή μας ανθρώπους στο μέσο, είναι τρόποι, για να προωθήσετε τις αναρτήσεις σας.
Άλλος ένας τρόπος για να αυξήσετε την απήχησή σας στο LinkedIn, αλλά για να ξεπεράσετε τον αλγόριθμο του, είναι η διάδραση μέσα από τα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολύ απλά, μοιράστε την ανάρτησή σας στο LinkedIn, μέσα από τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης διαθέτετε παρουσία καθώς και τις σχετικές ομάδες /groups που ακολουθείτε.
- Χρησιμοποιήστε σχετικά Hashtags
Η χρήση συναφών με το αντικείμενο δραστηριότητας #hashtags, αποτελεί έναν από τους κυριότερους τρόπους, οργανικής προώθησης της ανάρτησής σας και μέσο να “επηρεάσετε” τον αλγόριθμο της πλατφόρμας.
- Μην κάνετε χρήση εξωτερικών συνδέσμων
Η προσθήκη εξωτερικών συνδέσμων στην ανάρτησή σας στο LinkedIn δεν αποτελεί ενδεδειγμένη πρακτική προώθησης μιας ανάρτησης
Η προσθήκη συνδέσμων, μπορεί να μειώσει την εμφάνιση αυτής κατά 50%, περίπου.
Αντί να χρησιμοποιήσετε συνδέσμους στο περιεχόμενο της ανάρτησής σας, προσθέστε τους στην ενότητα σχολίων, κάποιες ώρες μετά την αρχική σας ανάρτηση . Αυτός είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μοιραστείτε εύκολα τον σύνδεσμο και να ξεπεράσετε τα εμπόδια του αλγόριθμου.
- Διατηρήστε μια χρονική απόσταση μεταξύ δύο αναρτήσεων
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, μόλις κοινοποιήσετε μία ανάρτηση, θα πρέπει να περιμένετε τουλάχιστον 10-12 ώρες, πριν κοινοποιήσετε την επόμενη.
Αυτό συνιστάται επειδή εάν μια από τις αναρτήσεις σας πηγαίνει καλά και έχει σημαντική αλληλεπίδραση με το κοινό, θα πρέπει να την αφήσετε να ολοκληρωθεί. Μπορείτε να μοιραστείτε την επόμενη ανάρτηση σας, σε περίπτωση που η προηγούμενη δεν έχει δείξει σημαντικά αποτελέσματα.