Στα πρώτα στάδια του SEO, για να είναι πετυχημένη η διαδικτυακή παρουσία μιας εταιρείας και να έρχεται ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, θα έπρεπε το περιεχόμενο των sites, blogs κτλ, να περιλαμβάνουν τις κατάλληλές λέξεις κλειδιά και στην συνέχεια ο αλγόριθμος του Google…φρόντιζέ για όλα τα υπόλοιπα. Σήμερα, η όλη διαδικασία κατάταξης είναι αρκετά πιο περίπλοκη, καθώς η Google έχει θεσπίσει πάνω από 200 παράγοντες κατάταξης, προκειμένου για να προσδιορίσει την κατάταξη της ιστοσελίδας ή των σελίδων σας, στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.
Ανάμεσα στους πιο σημαντικούς παράγοντες κατάταξης ενός website σήμερα, είναι η σχετικότητα στην κατηγορία δραστηριοποιήσης του, το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας, τα backlinks καθώς και η βελτιστοποίηση εικόνων / βίντεο που υπάρχουν σε αυτό. Οι εικόνες είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο επιτυχίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και του branding της κάθε εταιρείας και θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ίδια βαρύτητα. Με άλλα λόγια τα visuals που χρησιμοποιούμε στην ψηφιακή μας παρουσία, αποτελούν σημαντικό παράγοντα τόσο για την κατάταξη μιας εταιρείας στο SEO, αλλά και στον τρόπο που θέλουμε να μας εκλάβει το κοινό που απευθυνόμαστε.
Ζούμε στην εποχή που μια εικόνα είναι πραγματικά χίλιες λέξεις και ανεξάρτητα από το αν ο στόχος μας είναι να τραβήξουμε την προσοχή του κοινού στόχος, με μια εκλεπτυσμένη διαφημιστική καμπάνια ή προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε απλές πληροφορίες με ένα infographic, θα πρέπει να υπάρχει πάντα στρατηγική για το audiovisual περιεχόμενο που χρησιμοποιούμε. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να είναι πάντα σχετικό με τις δραστηριότητες της εταιρίας και να δημιουργεί μια εντύπωση στο κοινό, από την πρώτη στιγμή.
Γιατί το audiovisual περιεχόμενο παίζει τόσο κρίσιμο ρόλο στην online επιτυχία των επιχειρήσεων, σήμερα;
Η Σύνδεση Μεταξύ Σελίδων Κοινωνικής Δικτύωσης και audiovisual περιεχομένου
Η σωστή χρήση εικόνων και video παίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Αρκεί να περάσει κάποιος πέντε λεπτά σε οποιοδήποτε από τις γνωστές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να καταλάβει την δυναμική που έχουν οι εικόνες – videos και να καταλάβει ποιές σελίδες το κάνουν σωστά σε σχέση με άλλες που προσπαθούν να το κάνουν σωστά.
Αυτό συμβαίνει επειδή το μυαλό μας είναι προγραμματισμένο να επεξεργάζεται τις εικόνες άμεσα, ενώ η ανάγνωση κειμένου είναι πολύ πιο αργή διαδικασία, οπότε θα πρέπει να φροντίζουμε οι αναρτήσεις μας στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης να είναι ελκυστικές στο μάτι για να μπορούν να ξεχωρίσουν από τις εκατομμύρια άλλες αναρτήσεις, την συγκεκριμένη ημέρα ή ακόμη και ώρα.
Τα brands ή οι εταιρείες που επιθυμούν να συνδεθούν με το κοινό στόχος μέσα από τις σελίδες Social Media, θα πρέπει να ακολουθούν μια ενιαία στρατηγική για το περιεχόμενο που παρουσιάζουν σε κάθε πλατφόρμα. Αυτό μπορεί να είναι ένα βίντεο παρουσίασης ενός προϊόντος στο YouTube, μια σειρά ευφάνταστων photos σχετικά με το branding της εταιρείας, στο Instagram ή ένα χιουμοριστικό βίντεο για περισσότερο νεανικές πλατφόρμες, όπως το TikTok.
Ποιότητα σε σχέση με την ποσότητα
Δεν αρκεί να χρησιμοποιούμε μόνο εικόνες για το περιεχόμενο που δημιουργούμε, αλλά θα πρέπει να φροντίζουμε και για την ποιότητα αυτών των εικόνων. Η ποιότητα των εικόνων έχει αντίκτυπο στον τρόπο που οι χρήστες αντιλαμβάνονται και αντιδρούν με το περιεχόμενό μας.
Οι καλύτερες πρακτικές για την χρήση εικόνων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιλαμβάνουν:
- Επιλογή ελκυστικών εικόνων: Οι εικόνες πρέπει να είναι ελκυστικές, καλαίσθητες και να προκαλούν ενδιαφέρον. Αυτό μπορεί να γίνει με τη χρήση υψηλής ανάλυσης φωτογραφιών και ελκυστικού design
- Συμβατότητα με την πλατφόρμα: Κάθε κοινωνική πλατφόρμα έχει διαφορετικές απαιτήσεις για το μέγεθος και τη μορφή των εικόνων. Πρέπει να εξασφαλίσετε ότι οι εικόνες σας είναι συμβατές με τις προδιαγραφές κάθε πλατφόρμας για να εμφανίζεται σωστά το περιεχόμενο σας.
- Σχετικότητα με το περιεχόμενο: Οι εικόνες πρέπει να είναι συναφείς με το περιεχόμενο που προωθείτε. Πρέπει να βοηθούν στην αποσαφήνιση του μηνύματος σας και να τονίζουν τον σκοπό σας.
- Προσαρμογή στο κοινό σας: Γνωρίζοντας το κοινό σας και τα ενδιαφέροντά τους, μπορείτε να επιλέξετε εικόνες που θα τους ελκύσουν και θα συνδεθούν μαζί τους.
Συνοψίζοντας, οι εικόνες παίζουν κρίσιμο ρόλο στην online παρουσία και επιτύχια των στόχων των επιχειρήσεων. Μπορούν να σας βοηθήσουν να κερδίσετε την προσοχή του κοινού σας, να συνδεθείτε μαζί τους και να προβάλλετε μια ισχυρή εικόνα του brand σας.
Η συνέπεια στην επικοινωνία παραμένει παράγοντας ζωτικής σημασίας
Η συνέπεια στην επικοινωνία, προς το κοινό στόχος, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία προβολής της εικόνας μιας εταιρείας για τη δημιουργία εταιρικής φήμης και αξιοπιστίας προς τους πελάτες της. Αν οι πελάτες μιας εταιρείας έχουν συνηθίσει σε μια συγκεκριμένη αισθητική στην επικοινωνία που πραγματοποιείτε στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να τους προκαλέσει έκπληξη, αν π.χ. η ιστοσελίδα σας έχει μια εντελώς διαφορετική αισθητική.
Ακόμα και κάτι τόσο απλό όσο η επιλογή της σωστής γραμματοσειράς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά, αυτούς που διαβάζουν το περιεχόμενο σας. Για παράδειγμα, σε μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από το Εργαστήριο Χρηστικότητας Λογισμικού (SURL) διαπιστώθηκε ότι παραδοσιακές γραμματοσειρές όπως Arial ή Times New Roman είναι εύκολες στην ανάγνωση του περιεχομένου, για τους επισκέπτες. Ταυτόχρονα, η προσαρμογή του οπτικοακουστικού υλικού από την εταιρεία, στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως οι διαστάσεις των εικόνων ή η διάρκεια του περιεχομένου βίντεο, δεν εκλαμβάνεται μόνο ως επαγγελματική προσέγγιση, αλλά δείχνει παράλληλα ότι δίνετε σημασία στη κάθε λεπτομέρεια.
Οι επιδόσεις στο SEO και το audiovisual περιεχόμενο είναι στοιχεία αλληλένδετα
Ανεξάρτητα από το εάν είστε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης ή εργάζεστε σε κάποιο τμήμα μάρκετινγκ, είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο (αλλά όχι αδύνατο) να επιτύχετε στο σημερινό επιχειρηματικό κόσμο, χωρίς την χρήση online μάρκετινγκ.
Για παράδειγμα, κάποιος που αναζητά online να αγοράσει στο παιδί του κάποιο δώρο για τα γενέθλιά του, αναμένει ένα οπτικό ερέθισμα από μια εικονα ή video, αντί να πρέπει να διαβάσει κείμενα, για να τον πείσουν να πραγματοποιήσει την αγορά. Αυτό είναι κάτι που οι μηχανές αναζήτησης επιδιώκουν από τις εταιρείες σήμερα, προκειμένου κατανοήσουν τη συνάφεια του περιεχομένου της κάθε σελίδας και να τις κατατάξουν αντίστοιχα.
Η Google αξιολογεί την ανάγκη ύπαρξης οπτικών στοιχείων και δεν θα ιεραρχήσει στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων, σελίδες που περιέχουν πολλά κείμενα και δεν παρέχουν επαρκή οπτικοακουστική εμπειρία, για τον επισκέπτη. Αυτό σημαίνει ότι οι εικόνες, τα βίντεο, οι γραφικές παραστάσεις καθώς και άλλα audiovisual στοιχεία πρέπει να είναι ενσωματωμένα στο περιεχόμενο, με σκοπό να βοηθήσουν στην κατανόηση και την αποτελεσματικότητα της κάθε σελίδας.
Επομένως, η συνέπεια μεταξύ των audiovisual στοιχείων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας είναι εξαιρετικά σημαντική για την προβολή της εταιρείας σας ως αξιόπιστη, αλλά είναι επίσης σημαντική για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων σας, στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Ακολουθώντας τις πρακτικές SEO, για την ενίσχυση της εμπειρίας του επισκέπτη
Ο J. Mueller της Google τόνισε σε κάποια πρόσφατη ομιλία του, ότι η ποιότητα του περιεχομένου της κάθε ιστοσελίδας, περιλαμβάνει την διάταξη και σχεδιασμού του περιεχομένου, την ενσωμάτωση εικόνων σε αυτό και τέλος της ταχύτητας downloading της κάθε σελίδας. Οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν επισκέπτονται έναν ιστότοπο, θέλουν να την “σκανάρουν” για πληροφορίες, άμεσα και γρήγορα, χωρίς να δαπανήσουν χρόνο, διαβάζοντας όλο το περιεχόμενο.
Με άλλα λόγια, πρέπει να σχεδιάσουμε τις σελίδες μας με τέτοιο τρόπο ώστε να διαβάζονται εύκολα από τους επισκέπτες. Όσον αφορά το SEO, αν η ιστοσελίδα μιας εταιρείας δεν προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία για τους επισκέπτες, αυτοί θα επιστρέψουν στο Google και θα αναζητήσουν μια παρόμοια εταιρεία που θα τους παρέχει αυτό που αναζητούν, μεγαλώνοντας το (bounce rate) το οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατάταξη των σελίδων στις μηχανές αναζήτησης.
Βελτιστοποίηση εικόνων για SE
Για να ενισχύσετε την φιλικότητα σας προς τις μηχανές αναζήτησης για τις εικόνες σας, θα πρέπει να φροντίσετε για τους παρακάτω παράγοντες:
- Αλλαγή μεγέθους των εικόνων σας – αυτό βοηθά στην συνέπεια με τις διαστάσεις των πλατφορμών δραστηριοποίησης, αλλά μειώνει παράλληλα τον χρόνο που απαιτείτε για να «φορτώσει» η κάθε σελίδα.
- Συμπίεση των εικόνων – η συμπίεση των εικόνων βοηθά στην περαιτέρω μείωση της ταχύτητας φόρτωσής τους.
- Δημιουργία μοναδικών εικόνων – το πρωτότυπο περιεχόμενο είναι ένας ακόμα παράγοντας κατάταξης και αν μπορείτε να δημιουργήσετε τις δικές σας εικόνες, η κατάταξή σας μπορεί να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο.
- Σωστή ονομασία αρχείων εικόνας και εναλλακτικό κείμενο – η ονομασία του αρχείου εικόνας και το εναλλακτικό κείμενο είναι κείμενα που βοηθούν τη Google να κατανοήσει το τι βλέπει. Κατασκευάστε το εναλλακτικό κείμενο λαμβάνοντας υπόψη την φιλικότητα προς το SEO για να βοηθήσετε τις εικόνες σας να εντοπιστούν από τις λέξεις-κλειδιά.
- Χρησιμοποιήστε εικόνες φιλικές προς τις κινητές συσκευές – οι περισσότερες αναζητήσεις γίνονται σήμερα μέσω κινητών συσκευών, επομένως, η μη βελτιστοποίηση των εικόνων σας για την συγκεκριμένη μορφή θα επηρεάσει την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.