1. Παραγωγή περιεχομένου υψηλής ποιότητας
Θεωρουμε αυτονοήτο ότι το περιεχόμενό του site σας θα πρέπει να είναι καλογραμμένο, να έχει ενημερωτικό χαρακτήρα και πάνω από όλα να είναι χρήσιμο για το ακροατήριό σας. Το Google λειτουργεί πλέον με τη λογική της πραγματικής πρόθεσης του χρήστη, αντί να προσπαθεί να βρεί αντιστοιχίες λέξεων – κλειδιών. Αυτό κάνει πραγματικά τη δουλειά του δημιουργού περιεχομένου πολύ πιο εύκολη, επειδή μπορεί να εστιάσει περισσότερο στο περιεχόμενο για τους αναγνώστες του και όχι αποκλειστικά για τις μηχανές αναζήτησης.
2. Ταχύτητα ιστοτόπου
Ένας από τους πολύ σημαντικούς παράγοντες του SEO είναι η ταχύτητα φόρτωσης του δικτυακού σας τόπου. Είναι θεωρούμε περιττό να αναφέρουμε ότι έχοντας έναν γρήγορο ιστότοπο, η εμπειρία χρήστη είναι πολύ πιο ευχάριστη για τους αναγνώστες /δυνητικούς πελάτες. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που η Google λαμβάνει υπόψη το συγκεκριμένο θέμα για την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης.
3. Συμβατότητα σε πολλαπλές συσκευές
Ο ιστότοπός ή το ιστολόγιό σας πρέπει να ‘’φορτώνουν ‘’ αλλά και να εμφανίζονται εξίσου καλά σε οποιαδήποτε οθόνη, είτε αυτή είναι επιτραπέζιος υπολογιστής, φορητός υπολογιστής, tablet ή smartphone. Παρόλο που υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να επιτευχθεί αυτό, η Google προτιμά το responsive design, γιατί βάσει αυτού προτεραιοποιει τα ερωτήματα των μηχανών αναζήτησης και εμφανίζει τα αποτελέσματα. Το περιεχόμενό θα πρέπει να είναι χρήσιμο, αλλά πρέπει επίσης να εμφανίζεται όμορφα όταν προβάλλεται σε διαφορετικές οθόνες.
4. Εσωτερικοί σύνδεσμοι
Ενώ οι εξωτερικοί σύνδεσμοι είναι μια πολύ καλή πρακτική για την επίτευξη υψηλότερου traffic στο εκάστοτε website και τον χαρακτηρισμό της σελίδας ως εξειδικευμένη, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι εξίσου σημαντικοί. Στρέφουν τους αναγνώστες σε άλλες περιοχές του ιστότοπού σας που μπορεί να τους φανούν ενδιαφέρουσες , γεγονός που μπορεί να μειώσει σημαντικά το ποσοστό εγκατάλειψης. Επίσης, κάνοντας χρήση anchor text, μπορούμε να δημιουργήσουμε ακόμη μεγαλύτερη εξειδίκευση στο Google. Τέλος, προσθέτοντας εσωτερικούς συνδέσμους όπου χρειάζονται, καθιστάτε ευκολότερο για τους ανιχνευτές της Google να προβάλλουν τον ιστότοπό σας.
5. Ετικέτες τίτλου και ΜΕΤΑ περιγραφές
Οι μηχανές αναζήτησης εξετάζουν τις ετικέτες τίτλου για να καθορίσουν το θέμα του ιστοχώροου. Με άλλα λόγια εκεί θα πρέπει να τοποθετήσουμε τις λέξεις-κλειδιά . Σε περίπτωση που δεν είστε εξοικειωμένοι με τις ετικέτες τίτλου, είναι το επισημασμένο κείμενο που εμφανίζεται στο εσωτερικό των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Θα πρέπει να είναι κάτω από 55-65 χαρακτήρες. Οι META περιγραφές εμφανίζονται κάτω από τις ετικέτες τίτλου στα αποτελέσματα. Ενώ μπορεί να μην έχει τεράστια επίδραση στην κατάταξή σας, λέει στο χρήστη τι είναι το άρθρο σας.
6. Έχοντας περιεχόμενο Evergreen
Παρόλο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη ροή των σημερινών ειδήσεων για να βελτιώσετε την κατάταξη του ιστοτόπου σας, αυτό το είδος περιεχομένου γρήγορα καθίσταται αδρανές και μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες μειώσεις στην κυκλοφορία και την εξειδίκευση. Αντί αυτού, επικεντρωθείτε στην παραγωγή περιεχομένου που είναι επίκαιρο και σε βάθος το οποίο θα βοηθήσει τους αναγνώστες σας. Μακροπρόθεσμα, είναι μια πολύ πιο χρήσιμη προσέγγιση.
7. Επιτρέψτε σχόλια
Τα σχόλια ενισχύουν την αφοσίωση του κοινού σας και, επιπλέον, θα εκτιμήσουν το γεγονός ότι τους έχετε επιτρέψει να εκφράσουν τη δική τους γνώμη ή να δώσουν χρήσιμα σχόλια. Επιπλέον, το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες είναι συνήθως γεμάτο από σχετικές λέξεις-κλειδιά και φράσεις, οι οποίες βοηθούν στην κατάταξή σας. Απλά φροντίστε να φιλτράρετε όλα τα spam σχόλια ή/και τα ανεπιθύμητα σχόλια.
8. Χρησιμοποιήστε τα Social Media
Ανεξάρτητα από το ποιος είναι το κοινό-στόχος σας, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να τους προσεγγίσετε, μέσω των κοινωνικών δικτύων. Η αλληλεπίδραση με τα σχετικά κανάλια (είτε στο Facebook, στο Twitter, στο Instagram ή σε οτιδήποτε άλλο), θα δημιουργήσει αναγνωσιμότητα για την εταιρία. Η αλληλεπίδραση αυτή, ενισχύει επίσης τη διάδραση, στοιχεία που δεν θα αγνοηθούν από την Google.
9. Αποφύγετε την αντιγραφή περιεχομένου
Η αντιγραφή του περιεχομένου κάποιου άλλου ή ακόμα και η δική σας μπορεί να οδηγήσει σε ποινή από την Google. Μόλις εντοπίσει δύο όμοια κομμάτια περιεχομένου, η Google θα δείξει μόνο το ένα κι αν το site σας δεν διαθέτει site map, ο οποίος λέει στην Google από πού προέρχεται αυτό το κομμάτι, μπορεί να χάσετε τη κατατάξη σας, ακόμη και αν είστε ο αρχικός δημιουργός του περιεχομένου. Φυσικά, η αναφορά στους πραγματικούς σδημιουργούς του περιεχομένου επιτρέπεται ακόμα, αλλά θα πρέπει να γίνεται με σωστή απόδοση.
10. Ποτέ μην χρησιμοποιείτε κρυφό κείμενο
Υπάρχουν άλλες πρακτικές SEO που μπορούν να ενισχύσουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σας, αλλά βασίζονται σε μεθόδους ανέντιμες. Για παράδειγμα η χρήση λευκού κείμενου σε λευκό φόντο που περιέχει λέξεις-κλειδιά ή κρύβονται σύνδεσμοι μέσα σε κόμματα, παύλες. Η παραπάνω πρακτικές λειτουργούν μεσοπρόθεσμα , αλλά αργά ή γρήγορα, το Google θα το καταλάβει και ο ιστότοπός σας είτε θα απαγορευτεί ή θα τιμωρηθεί. Επικεντρωθείτε στην παροχή εξαιρετικού περιεχομένου για τους χρήστες σας και σίγουρα θα υπάρξει ανταμοιβή.