Για την πλατφόρμα του Instagram, συνήθως μετρά η εικόνα. Είναι εκείνη που «μιλά» από μόνη της και το «μέσο» με το οποίο εκφράζονται κυρίως οι 700 εκατομμύρια χρήστες, από το 2010 . Η εξέλιξή του IG, ωστόσο, προσφέρει εδώ και μία διετία τη δυνατότητα αλλαγής ενός λογαριασμού σε Business Profile. Διαδικασία που χαρίζει την ευχέρεια για προβολή περισσότερων στοιχείων, πέρα από μία φωτογραφία… Παράλληλα, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να «εκτοξεύσει» την ψηφιακή παρουσία μίας επιχείρησης. Η μετατροπή ενός λογαριασμού σε εταιρικό προφίλ είναι δωρεάν και ολοκληρώνεται με ιδιαιτέρως απλά βήματα. Εσχάτως, το Instagram Business Profile εξελίσσεται σε ολοένα και πιο διαδεδομένη λειτουργία, λόγω των πολλών δυνατοτήτων που προσφέρει.
Χρήση Metrics
Η πρώτη σημαντική αλλαγή που θα παρατηρήσει κάποιος όταν μετατρέψει τον λογαριασμό του σε Business Profile, είναι η πρόσβαση σε post analytics, στοιχεία που το IG αποτυπώνει ως «insights». Αυτές οι organic λεπτομέρειες παρέχουν στον χρήστη ένα ευρύ πεδίο στατιστικών, τα οποία έχει την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει για να διαπιστώσει την επιτυχία μίας ανάρτησης ή ενός Instagram story. Βεβαίως, πρέπει να σημειωθεί πως τα insights παρουσιάζονται μόνο για posts τα οποία αναρτώνται μετά την μετατροπή του λογαριασμού, κάτι που σημαίνει ότι παλαιότερες αναρτήσεις δεν μπορούν να αναλυθούν με τον ίδιο τρόπο. Με αυτά τα στατιστικά στοιχεία, μία επιχείρηση αποκτά την ευχέρεια να εξετάζει την αποδοτικότητα του περιεχομένου της, να αναλύει το engagement σε κάθε ανάρτηση, να προβλέπει τις καταλληλότερες ώρες ανάρτησης των δημοσιεύσεων και γενικότερα να διαφοροποιεί ή όχι την digital marketing στρατηγική της. Οι σημαντικότερες μετρήσεις των insights είναι:
- Ο αριθμός των Likes μίας δημοσίευσης.
- Ο αριθμός των Comments (σχολίων) σε ένα post.
- Ο αριθμός των unique λογαριασμών που προχώρησαν σε Save της ανάρτησης.
- Το σύνολο των Impressions, κοινώς του αριθμού θέασης του post.
- Η ποσότητα των προβολών (Reach), αριθμού των unique accounts που είδαν τη δημοσίευση.
- Τα shares των επισκεπτών. Κοινώς, τις κοινοποιήσεις μίας δημοσίευσης από τρίτους.
- Ο συνολικός αριθμός του Engagement, δηλαδή των unique λογαριασμών που πάτησαν like, save, share ή σχολίασαν το post.
- Website traffic: Οι πελάτες που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα της εταιρίας.
- Brand Sentiment: Οι αντιδράσεις του κοινού για την εταιρία.
- Πωλήσεις: Μετατροπές, ανάλογα με δημοσιεύσεις και έσοδα.
Προγραμματισμός Δημοσιεύσεων
Πριν από την μετατροπή ενός λογαριασμού σε Business Profile, ο χρήστης δεν είχε τη δυνατότητα προγραμματισμένων αναρτήσεων. Η αλλαγή προσφέρει αυτή την επιλογή, με scheduled Instagram posts, τα οποία, με απλά λόγια, κερδίζουν χρόνο στον επιχειρηματία. Μέχρι το 2016, ο χρήστης έπρεπε είτε να προχωρήσει απευθείας σε μία δημοσίευση είτε να έχει μια απαραίτητη υπενθύμιση για την ανάρτηση του κειμένου και της φωτογραφίας, σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα που επιθυμούσε. Με το Business Profile, όμως, μπορεί να προγραμματίσει μία δημοσίευση, χωρίς την έγνοια υπενθυμίσεων.
Χρήση links
Από πέρσι, το IG έδωσε τη δυνατότητα πρόσθεσης συνδέσμων στις Instagram stories , προσφέροντας δημιουργικούς τρόπους προώθησης και ανάλυσης. Το Instagram επιτρέπει από το 2017 σε χρήστες που έχουν μετατρέψει τον λογαριασμό τους σε Business Profile και διαθέτουν περισσότερους από 10.000 followers, να προσθέτουν links σε Instagram stories, ώστε να οδηγούν το κοινό τους στην ιστοσελίδα, το online κατάστημα ή σε διάφορα blogs της επιχείρησης. Κάτι που διαφοροποιεί την λεγόμενη πρώτη επαφή των πελατών με την εταιρία, καθώς στο παρελθόν, ο μοναδικός τρόπος επικοινωνίας ή σύνδεσης των επισκεπτών με μία επιχείρηση ήταν η απλή αναφορά του URL της ιστοσελίδας της. Με το Business Profile, η εταιρία μπορεί να παρέχει άμεσα στοιχεία απευθείας επικοινωνίας, όπως διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου και e-mail.
Προβολή μέσω Instagram Ads
Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι διαφημίσεις γίνονται ολοένα και μεγάλο κομμάτι του Instagram, δίνοντας στην πλατφόρμα τον λεγόμενο «pay to play» χαρακτηρισμό. Το Business Profile παρέχει πρόσβαση σε προωθημένες αναρτήσεις και διαφημίσεις Instagram, προσφέροντας εργαλεία για να αυξήσει μία εταιρία την προσβασιμότητα και την αφοσίωσή (Reach and Engagement) των χρηστών της. Το επιχειρηματικό προφίλ της πλατφόρμας δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας και δημοσίευσης Instagram Ads και Promoted Posts. Οι διαφημίσεις στο Instagram χρησιμοποιούν τα ίδια ισχυρά εργαλεία των αντίστοιχων του Facebook, προκειμένου να «τρέξουν», να αναλυθούν και να προγραμματιστούν διαφημιστικές εκστρατείες με τον ίδιο (αποτελεσματικό) τρόπο. Άλλωστε, πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι τα 3/4 των χρηστών του Instagram επισκέφθηκαν απλώς μία ιστοσελίδα ή προχώρησαν και σε αγορές προϊόντων έπειτα από διαφήμιση στο IG.