Στη ψηφιακή διαφήμιση, η μέτρηση της απόδοσης μιας καμπάνιας, είναι εξαιρετικά σημαντική. Δύο βασικοί δείκτες που χρησιμοποιούνται ευρέως είναι το ROAS (Return on Ad Spend) και το POAS (Profit on Ad Spend). Αν και το ROAS έχει καθιερωθεί ως το βασικό στοιχείο μέτρησης της απόδοσης, τα δεδομένα αλλάζουν και όλο και περισσότεροι διαφημιζόμενοι στρέφονται στο POAS, ως ένα πιο ακριβή δείκτη μέτρησης της απόδοσης. Στη Digital Sapiens, προτείνουμε για τους πελάτες μας έναν υβριδικό τρόπο σκέψης που περιλαμβάνει τον συνδυασμός ROAS και POAS, προκειμένου οι πελάτες να έχουν μια πλήρη εικόνα της απόδοσης των διαφημίσεων τους.
ROAS: Ο Κλασικός Δείκτης Απόδοσης
Ο ROAS υπολογίζεται ως εξής: ROAS = Έσοδα από διαφημίσεις / Κόστος διαφήμισης
Για παράδειγμα, αν ξοδέψετε 1.000€ σε διαφημίσεις και δημιουργήσετε έσοδα 5.000€, το ROAS σας είναι 5 (ή 500%).
Πλεονεκτήματα του ROAS:
- Απλός και εύκολος υπολογισμός.
- Παρέχει μια γενική εικόνα της απόδοσης της διαφήμισης.
- Χρησιμοποιείται ευρέως από διαφημιστικές πλατφόρμες όπως Google Ads και Meta Ads.
Μειονεκτήματα του ROAS:
- Δεν λαμβάνει υπόψη τα κόστη των προϊόντων (κόστος προμηθειών, αποθήκευσης, αποστολής, λειτουργικά έξοδα).
- Μπορεί να είναι παραπλανητικός, αν το μικτό κέρδος των προϊόντων είναι χαμηλό.
- Δεν υπολογίζει την πραγματική κερδοφορία της επιχείρησης.
POAS: Ο Νέος Δείκτης μέτρησης της απόδοσης
Ο POAS υπολογίζεται ως εξής: POAS = Καθαρό κέρδος από διαφημίσεις / Κόστος διαφήμισης
Αντί να μετρά μόνο τα έσοδα, ο POAS λαμβάνει υπόψη τα έξοδα παραγωγής, τα logistics και τα περιθώρια κέρδους. Έτσι, παρέχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της πραγματικής κερδοφορίας για την εταιρεία.
Πλεονεκτήματα του POAS:
- Εστιάζει στο καθαρό κέρδος, όχι απλά στον τζίρο.
- Βοηθά τις επιχειρήσεις να λαμβάνουν πιο στρατηγικές αποφάσεις.
- Επιτρέπει καλύτερη κατανομή του διαφημιστικού budget σε πιο επικερδείς καμπάνιες.
Μειονεκτήματα του POAS:
- Δυσκολότερος υπολογισμός του, αφού απαιτεί την σωστή καταγραφή του κόστους ανά προϊόν.
- Δεν υποστηρίζεται αυτόματα από τις περισσότερες διαφημιστικές πλατφόρμες.
- Απαιτεί προηγμένα data analytics tools, για να βγούν σωστά συμπεράσματα.
ROAS ή POAS: Ποιος είναι ο ιδανικότερος;
Παραδοσιακά, οι περισσότερες επιχειρήσεις βασίζονταν στο ROAS για τη μέτρηση της απόδοσης των διαφημίσεων τους. Ωστόσο, σήμερα, όπου το κόστος των διαφημίσεων ανεβαίνει και τα περιθώρια κέρδους πιέζονται, ο POAS γίνεται ολοένα και σημαντικότερος, για την αξιολόγηση της διαφημιστικής σας παρουσίας.
✅ ROAS για… καμπάνιες awareness και αρχική μέτρηση απόδοσης.
✅ POAS για… σωστή αξιολόγηση κερδοφορίας και στρατηγική. για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Αν επιθυμείτε να αναλύσουμε και τη δική σας διαφημιστική στρατηγική και να επιλέξουμε τον καταλληλότερο δείκτη για την μέτρηση της απόδοσης και της δικής σας επιχείρησης, επικοινωνήστε μαζί μας! 🚀
| +30 2130992217