Στο παραδοσιακό marketing, θα χρειαστεί να δαπανηθoύν αρκετά χρήματα πχ για τηλεοπτικές διαφημίσεις, δημόσιες σχέσεις κ.λ.π, προκειμένου μία εταιρία να προσελκύσει νέους πελάτες. Στη σημερινή εποχή, η παρουσία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο αλλά και τους «όγκους» των διαφημιστικών επενδύσεων. Πιο συγκεκριμένα, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις διαθέτουν πλέον τα ίδια εργαλεία marketing, με τις μεγάλες εταιρείες έχοντας τη δυνατότητα να διαφημίσουν αποτελεσματικά τα προϊόντα ή υπηρεσίες τους και να προσεγγίσουν το κοινά – στόχους τους.
Παρακάτω θα βρείτε έναν χρήσιμο οδηγό προκειμένου ξεκινήσετε τα πρώτα σας βήματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφορικά με την ανάπτυξη της αναγνωσιμότητα της επιχείρησης σας, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η διαδικασία διαχείρισης δυνητικών πελατών για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, μέσω της εκάστοτε πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείται από την εταιρία. Με άλλα λόγια η προώθηση της μάρκας ή της υπηρεσίας σας χρησιμοποιώντας πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το LinkedIn, το Instagram κ.λπ. Μόλις αρχίσετε να δημιουργείτε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να ξεκινήσετε την προσωποποιημένη επικοινωνία μαζί τους.
Πώς να ξεκινήσετε?
α. Γνωρίστε το κοινό σας
Οι ιδανικοί πελάτες για το προϊόν ή υπηρεσία σας, αποτελούν το κοινό-στόχο σας. Έτσι, ο εντοπισμός των ιδανικών πελατών για εσάς θα ήταν το πρώτο λογικό βήμα για να ξεκινήσετε. Αυτοί οι άνθρωποι υπάρχουν ήδη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) και πιθανότατα ακολουθούν ήδη κάποιους λογαριασμούς ανταγωνιστικών προϊόντων, influencers και ειδικούς στον κλάδο δραστηριοποίησης της εταιρίας. Θα πρέπει να αναζητήσουμε το συγκεκριμένο κοινό και να το ακολουθήσουμε, ανοίγοντας διάλογο μαζί τους, προκειμένου να μας γνωρίσουν , να ακολουθήσουν την σελίδα μας, να δια δράσουν μαζί μας και την κοινότητα σας και τέλος να μιλήσουν για εμάς στους υπόλοιπους χρήστες του διαδικτύου.
β. Επιλέξτε τις σωστές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων
Η παρουσία σας σε όλα τα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «κρύβει» παγίδες που πρέπει να αποφύγετε – τουλάχιστον στην αρχή του ταξιδιού αυτού. Για να ξεκινήσετε την παρουσία σας στα κοινωνικά μέσα, πρέπει να μάθετε πρώτα που «δραστηριοποιείται» το μεγαλύτερο μέρος του κοινού-στόχου σας. Πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το Pinterest κλπ. μπορεί να σας βοηθήσουν να εμφανίζεστε ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το σχετικό περιεχόμενο που δημοσιεύετε, μέσω της δια δραστικότητας που αναπτύσσεται με το κοινό σας (μου αρέσει, κοινοποιήσεις, σχόλια κτλ) γίνεται πιο ορατό στους δυνητικούς πελάτες σας.
γ. Ενεργοποιήστε το δυνητικό σας πελατολόγιο
Αφού εντοπίσετε τους πελάτες σας και έχετε παρουσία στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το επόμενο βήμα είναι να δια δράσετε μαζί τους. Μπορείτε να αρχίσετε ακολουθώντας το κοινό των ανταγωνιστών σας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Στην συνέχεια μπορείτε να προσδιορίστε τους ακόλουθους στις σελίδες αυτές (ιδανικά αυτούς που έχουν περισσότερους από 2.000 οπαδούς που τους ακολουθούν). Μπορείτε να εφαρμόσετε αυτήν τη στρατηγική στο Facebook, LinkedIn, Instagram κλπ. Οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται στον ίδιο κλάδο με εσάς, μέσω των λογαριασμών που ακολουθούν, γι αυτό και είναι πιο πιθανό να θέλουν να σας ακολουθήσουν.
δ. Μοιραστείτε το εξειδικευμένο περιεχόμενο με το κοινό – στόχος σας
Εάν θέλετε να δημιουργήσετε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, θα πρέπει να επιδιώξετε να μοιραστείτε το εξειδικευμένο περιεχόμενο σας με σκοπό αυτό να μοιραστεί από τους ακόλουθους στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης τους. Χρησιμοποιήστε επίσης hastag και λέξεις κλειδιά προκειμένου να «τραβήξετε» τα βλέμματα των χρηστών.
ε. Καταρτίστε το δικό σας πλάνο περιεχομένου για χρήση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Για να είναι αποτελεσματική η παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να υπάρχει ένα πλάνο δράσης. Έχοντας μια συγκεκριμένη στρατηγική και γνωρίζοντας το περιεχόμενο που έχει αξία για το κοινό στόχος, ξεκινήστε την παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Θα πρέπει να γνωρίζετε σε ποια ώρα της ημέρας το κοινό σας είναι πιο ενεργό και να επιδιώξετε μία αμφίδρομη επικοινωνία μαζί του.
στ. Πληρωμένη διαφήμιση
Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνική δικτύωσης, έχει ως στόχο α) την ενίσχυση της βάσης των φίλων των σελίδων σας και β) την ανάπτυξη του κοινού που «σερβίρεται» το περιεχόμενο σας. Οι οργανικές στρατηγικές marketing είναι αποδοτικές, αλλά μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να λάβετε κάποια εποικοδομητικά αποτελέσματα. Πλατφόρμες όπως το Facebook και το LinkedIn διαθέτουν εκπληκτικά συστήματα στόχευσης του κοινού που διευκολύνουν πολύ περισσότερο τη διανομή του περιεχομένου σας στο «σωστούς» ανθρώπους. Μην αγνοείτε και μη φοβηθείτε να χρησιμοποιήσετε διαφημίσεις, καθώς λειτουργούν ευεργετικά στην ενίσχυση της παρουσίας σας διαδικτυακά.
Η Digital Sapiens έχει βοηθήσει πολλούς από τους πελάτες της, να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο του διαδικτύου. Αν θεωρείτε ότι είστε έτοιμοι να ενισχύσετε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας αυξάνοντας ταυτόχρονα το δυνητικό σας πελατολόγιο, θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε. Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας στο info@digitalsapiens.gr ή καλέστε μας στο 211 1117933 και κάποιος από την ομάδα μας, θα επικοινωνήσει μαζί σας!