Αρχική > Social Media > Διαφημίστε αποτελεσματικά το προϊόν ή υπηρεσία σας, στο Instagram

Πως να διαφημίσετε αποτελεσματικά το προϊόν ή υπηρεσία σας, στο Instagram

Στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή, οι δυνατότητες που δίνονται σε εταιρίες όλων των μεγεθών, για να διαφημιστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι αναρίθμητες. Το ίδιο συμβαίνει και με το Instagram.

Επιπλέον, ενώ οι στρατηγικές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όσον αφορά τα οργανικά αποτελέσματα, φαίνεται να προτιμώνται περισσότερο, είναι χρονοβόρες και βασίζονται  κυρίως, στον πειραματισμό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια ολοκληρωμένη στρατηγική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να περιλαμβάνει τόσο τακτικές για την ανάπτυξη των οργανικών αποτελεσμάτων όσο και αυτών,  επί πληρωμή.

Από τη μία πλευρά, οι ενέργειες marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με στόχο την επίτευξη καλύτερων οργανικών αποτελεσμάτων, βοηθά στη δημιουργία πιστού κοινού, η διενέργεια διαφημίσεων από την άλλη, βοηθά κάθε επιχείρηση να επιτύχει τους στόχους της,  με μεγαλύτερη ακρίβεια, αμεσότερα.

Καθώς ολοένα και περισσότερα brands επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο ανταγωνισμός γίνεται εντονότερος. Εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του 2020, το 75,3% όλων των εταιρειών με έδρα τις ΗΠΑ, θα διαφημιστούν στο Instagram. Αντίστοιχα ποσοστά αναμένονται και στην Ευρώπη.  Τα τελευταία χρόνια το Instagram αποτελεί το μέσο εκείνο που χρησιμοποιείται περισσότερο για ενέργειες μάρκετινγκ όσο και για τη διαφήμιση των σελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου. Περίπου το 83% των χρηστών του Instagram αναφέρει ότι η πλατφόρμα τους βοήθησε να ανακαλύψουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Ομοίως, το 81% ανέφερε ότι το Instagram έπαιξε σημαντικό ρόλο στην έρευνα προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ το 80% χρησιμοποίησε την πλατφόρμα για να λάβει μια απόφαση αγοράς. Ομοίως, το 78% των ερωτηθέντων δήλωσαν  ότι οι διαφημίσεις των brands στο Instagram ήταν περισσότερο δημοφιλείς επιλογή, το 77% τις αποκάλεσε περισσότερο δημιουργικές, το 76% τις χαρακτήρισε διασκεδαστικές, ενώ το 74% κατατοπιστικές σε σχέση με αυτό που αναζητούσαν.

Όντας μια πλατφόρμα που ευνοεί ξεκάθαρα το visual story telling, το Instagram, παρέχει σε κάθε επιχείρηση την ευκαιρία να αναδείξει το προϊόν – υπηρεσία της. Και μαζί με το Instagram Shopping, γίνεται  ακόμη πιο εύκολο να μετατρέψει το κοινό αυτό, σε πελάτες.

 

Προσδιορίστε τους διαφημιστικούς σας στόχους

Πριν διαφημιστείτε και ξεκινήσετε να αναπτύσσετε τις διαφημιστικές καμπάνιες σας στο συγκεκριμένο μέσο, είναι σημαντικό να λάβετε προσεκτικά υπόψη το σκοπό αλλά και στόχους που θέλετε να επιτύχετε. Για κάποιες επιχειρήσεις, μπορεί ο στόχος τους να είναι η ανάπτυξη του κοινού τους ή η μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του brand/υπηρεσίας. Για άλλες, η δημιουργία δυνητικού πελατολογίου, η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στους ιστοτόπους τους, οι αυξημένες πωλήσεις, οι προωθήσεις προϊόντων, η ενθάρρυνση των χρηστών να κάνουν λήψη μιας εφαρμογής για κινητά (mobile app).

Η επιλογή του στόχου για τη διαφημιστική σας καμπάνια στο Instagram  θα βοηθήσει παράλληλα, να προσδιορίσετε το κοινό-στόχο, το ύφος του μηνύματος και τo call to action που θα συνοδεύσει την κάθε σας δράση.

Ο στόχος κάθε διαφημιστικής καμπάνιας, βασίζεται κυρίως στα ακόλουθα τρία στάδια:

 

The Awareness Stage

  • Brand Awareness
  • Reach

The Consideration Stage

  • Traffic
  • Mobile App Installs
  • Engagement
  • Lead Generation
  • Messages
  • Video Views

The Conversion Stage

  • Catalog Sales
  • Conversions
  • Store Traffic

 

Πως θα προσδιορίσετε το κοινό – στόχο

Για να διαφημιστείτε στο Instagram, θα πρέπει να επιλέξετε το σωστό κοινό-στόχο και να προσαρμόσετε το  περιεχόμενό σας, στα χαρακτηριστικά του. Οι διαφημίσεις Instagram διαθέτουν μια μεγάλη ποικιλία επιλογών στόχευσης βάσει δημογραφικών στοιχείων, τοποθεσιών, συμπεριφοράς, ενδιαφερόντων ή αυτόματης στόχευσης. Πολλές επιχειρήσεις κάνουν το λάθος να στοχεύουν ένα ευρύ κοινό με την ελπίδα να επιτύχουν πιο γρήγορα αποτελέσματα. Ωστόσο, αυτή η στρατηγική τείνει να οδηγεί σε συνολικά χαμηλότερη διαδραστικότητα και χαμηλό clickthrough rate.

Μία εξίσου καλή λύση είναι να αναζητήσετε ένα προσαρμοσμένο κοινό (custom audience). Αυτό κυρίως αντιπροσωπεύει ομάδες ατόμων που έχουν ήδη συνδεθεί με το brand σας, με κάποιο τρόπο. Θα μπορούσε να έχουν επισκεφτεί ήδη τον ιστότοπό σας, να έχουν διαδράσει με τις αναρτήσεις σας στο Facebook, να έχουν χρησιμοποιήσει την εφαρμογή σας για κινητά ή να μοιράστηκαν τα στοιχεία επικοινωνίας τους μαζί σας.

 

Lookalike κοινά

Τα lookalike κοινά είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξεκινήσετε την διαφήμιση σας στο στο Instagram. Βασίζονται σε άτομα που έχουν παρόμοια στοιχεία – συμπεριφορά με την υπάρχουσα πελατειακή σας βάση, καθιστώντας τους πρωταρχικούς υποψήφιους για το προϊόν/υπηρεσία σας και φυσικά να μετατραπούν σε πελάτες. Για να δημιουργήσετε ένα τέτοιο κοινό και να το στοχεύσετε με τις διαφημίσεις σας στο Instagram, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο κοινό (custom audience) που θα ενημερώνει για τον τύπο των ατόμων που θέλετε να προσεγγίσετε στην πλατφόρμα Facebook. Το προσαρμοσμένο κοινό δημιουργείται από πληροφορίες που συλλέγονται πχ από την εφαρμογή σας για κινητά (mobile app), το Facebook Pixel ή από τη λίστα των φίλων της σελίδα σας. H πλατφόρμα Facebook θα αναλύσει τις κοινές τους ιδιότητες, όπως τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα τους, τις τοποθεσίες και θα δείξει την διαφήμιση σας στο κοινό αυτό.

 

Χρήση διαφημίσεων Instagram Shopping

Τελευταίες έρευνες δείχνουν  ότι περίπου το 65% των χρηστών του Instagram θα επισκεφθούν τον ιστότοπο ή την εφαρμογή για κινητά (mobile app) ενός brand, αφού δουν το προϊόν/υπηρεσία  στην συγκεκριμένη πλατφόρμα. Ωστόσο, το μάρκετινγκ στην συγκεκριμένη πλατφόρμα, υστερούσε καθώς υπήρχε έλλειψη ενός αποτελεσματικού τρόπου για να αυξηθεί η βάση «φίλων» που θα επισκεφτεί έναν εταιρικό ιστότοπο ή την εφαρμογή για κινητά μιας επιχείρηση, κτλ.  Δεδομένου ότι δεν υπάρχει τρόπος τοποθέτησης συνδέσμων με δυνατότητα ανακατεύθυνσης σε links, τα brands πρέπει να κατευθύνουν τους οπαδούς τους σε έναν σύνδεσμο που βρίσκεται στο bio της Instagram σελίδας τους. Επίσης θα πρέπει να ενημερώνουν συνεχώς αυτόν τον σύνδεσμο, με βάση τις νέες δημοσιεύσεις που προσθέτουν.

Ωστόσο, η κατάσταση βελτιώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια,  με την ανάπτυξη του Instagram Shopping. Τώρα μπορείτε πλέον να ενσωματώσετε τόσο συνδέσμους ιστότοπων όσο και ετικέτες προϊόντων απευθείας στις διαφημίσεις σας στο Instagram. Το κουμπί «Αγορά τώρα» στο κάτω μέρος της διαφήμισής σας, για παράδειγμα, θα μεταφέρει τον επισκέπτη απευθείας σε μια σελίδα προϊόντος, μειώνοντας σημαντικά τον αριθμό των βημάτων που απαιτούνται για το κοινό σας για να μεταβεί στον ιστότοπό σας και να πραγματοποιήσει μια αγορά.

 

Παρακολούθηση της διάδρασης (engagement) και των conversions

Όπως με κάθε άλλη ψηφιακή καμπάνια μάρκετινγκ ή διαφήμισης, οι πιθανότητες να φτάσετε τον διαφημιστικό σας στόχο στην πρώτη σας προσπάθεια, είναι πολύ μικρές. Επομένως, όταν διαφημίζεστε στο Instagram,  θα πρέπει συνεχώς να παρακολουθείτε, να επεξεργάζεστε και να βελτιστοποιείτε τη διαφημιστική καμπάνια σας, μέχρι να δείτε ουσιαστικά αποτελέσματα. Ανάλογα με τον στόχο διαφήμισης που επιλέγετε, θα έχετε διαφορετικά αποτελέσματα διαθέσιμα. Εάν, για παράδειγμα, έχετε δημιουργήσει μια διαφήμιση με στόχο τη διαδραστικότητα του κοινού σε κάποιο post που αναρτήθηκε, δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να δουν σε ακριβή νούμερα πόσοι αλληλοεπίδρασαν με την διαφήμισής σας. Μπορείτε να δείτε επίσης τη συνολική προσέγγιση χρηστών, καθώς και το κόστος ανά αποτέλεσμα και το ποσό που δαπανήθηκε, για να προσδιορίσετε καλύτερα τον τρόπο κατανομής του προϋπολογισμού σας, στην επόμενη προσπάθεια σας.

 

Παρακολούθηση conversions σε πωλήσεις – Facebook Pixel

Εάν, ωστόσο, ο στόχος της διαφήμισής σας είναι να πουλήσετε περισσότερα προϊόντα στο διαδίκτυο  ή εναλλακτικά, να εκτελέσετε μια καμπάνια remarketing για χρήστες που έχουν ήδη επισκεφτεί τον ιστότοπό σας, θα πρέπει να δημιουργήσετε και να εγκαταστήσετε το περίφημο  Facebook Pixel μέσα απ΄το διαχειριστικό εργαλείο διαφημίσεων της πλατφόρμας Facebook. Με απλά λόγια, το Facebook Pixel είναι ένα μικρό κομμάτι κώδικα που συνδέεται με τον ιστότοπό σας και παρακολουθεί τους επισκέπτες και τις μετατροπές (conversion) που πραγματοποιούνται. Βασικά, κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στις διαφημίσεις Instagram επισκέπτεται τον ιστότοπό σας ή την εφαρμογή για κινητά ή πραγματοποιεί μια διαδικτυακή αγορά, το pixel θα ενημερώνει το Facebook ότι έχει πραγματοποιηθεί μετατροπή.

Στη συνέχεια, το Facebook θα αντιστοιχίσει αυτήν τη μετατροπή με το σύνολο των ατόμων που έχουν κάνει κλικ στη διαφήμισή σας στο Instagram, λέγοντας σας πόσες πωλήσεις έχετε πραγματοποιήσει από αυτήν τη διαφήμιση. Το Facebook Pixel είναι επίσης χρήσιμο όταν δημιουργείτε το κοινό για την διαφήμιση σας.

 

A/B Testing – Instagram

Το A/B Testing στις διαφημίσεις Instagram, θα διασφαλίσει ότι χρησιμοποιείτε την καλύτερη δυνατή απόδοση διαφήμισης στις καμπάνιες σας. Το  A/B testing περιλαμβάνει τη σύγκριση δύο παραλλαγών της ίδιας διαφήμισης Instagram μεταξύ τους,  την παρακολούθηση της απόδοσης για κάθε μια από αυτές με σκοπό να δείτε ποια από τις δύο, είχε την καλύτερη απόδοση, επιτρέποντας σας, να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες σε μελλοντικές διαφημίσεις στο μέσο.

Tip! Για να δημιουργήσετε περισσότερο ακριβή αποτελέσματα, είναι καλύτερο να αλλάξετε μια μεμονωμένη μεταβλητή κάθε φορά, σε τέτοιας μορφής διαφημίσεις, όπως οι εικόνες, το κείμενο ή διαφορετικοί τύποι δημιουργικών, διαφορετικά είδη κοινού, τοποθετήσεις κ.λ.π.

 

Η Digital Sapiens έχει βοηθήσει πολλούς από τους πελάτες της, να διαφημίσουν αποτελεσματικά τα προϊόντα και υπηρεσίες τους, στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αν θέλετε και εσείς να ενισχύσετε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας, αυξάνοντας ταυτόχρονα το δυνητικό σας πελατολόγιο, μέσω της χρήσης διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα χαρούμε πολύ να σας βοηθήσουμε. Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας στο info@digitalsapiens.gr ή καλέστε μας στο 211 1117933 και κάποιος από την ομάδα μας, θα επικοινωνήσει μαζί σας!

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Για Περισσότερες Λεπτομέρειες

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο