Η δημιουργία ενός καναλιού YouTube  είναι το πρώτο  βήμα προς το «χτίσιμο» της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησής σας, εφόσον έχετε αποφασίσει να επενδύσετε σε χρόνο και χρήμα για την συντήρηση του. Είναι επίσης ένα μεγάλο άλμα προς την ενίσχυση του ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης του μελλοντικού αλλά και υπάρχοντος πελατολογίου 

Οι λόγοι είναι προφανείς:

  • Το 80% του περιεχομένου που «σερβίρεται» και «καταναλώνεται» στο διαδίκτυο, είναι βίντεο.
  • Τα βίντεο έχουν τη δυνατότητα να προσελκύουν την προσοχή του κοινού – στόχου απαντώντας στα ερωτήματα που θέτουν σε κάθε περιήγηση.

Αν σχεδιάζετε την ηλεκτρονική προβολή της επιχείρησής σας, τα βίντεο θα είναι απαραίτητα για τη στρατηγική σας.

 

Δισεκατομμύρια ωρών παρακολουθούνται ημερησίως, στο YouTube

Το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αποφάσεων σχετικά με τις αγορές των καταναλωτών. Ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο ο μέσος χρήστης απευθύνεται στην πλατφόρμα Youtube πέραν της διασκέδασης, είναι για να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που τον απασχολούν.

Σύμφωνα με το Think with Google, το 62% των καταναλωτών παρακολουθούν βίντεο με κριτικές προϊόντων, πριν προβούν σε αγορά. Οι κριτικές, τα οnline σεμινάρια (tutorials), τα «unboxing»,  τα ‘Πώς να’ (How to) – βίντεο κ.α. είναι εξαιρετικά δημοφιλή στις αναζητήσεις όσον αφορά την πλατφόρμα  YouTube. Οι επισκέπτες κάνουν αναζητήσεις στο YouTube για να μάθουν για πράγματα που σκέφτονται να πραγματοποιήσουν ή να αγοράσουν, όπως επίσης να ανακαλύψουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Δημοφιλείς είναι επίσης οι αναζητήσεις με βίντεο όσον αφορά ταξιδιωτικούς προορισμούς, ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.α.

Το YouTube προσελκύει περισσότερα άτομα από οποιοδήποτε  τηλεοπτικό δίκτυο. Η πλειοψηφία των ανθρώπων που θέλετε να προσεγγίσετε – οι άνθρωποι που βρίσκονται στην «κοινότητά» σας, που ενδιαφέρονται για το προϊόν και τις υπηρεσίες σας – παρακολουθούν το YouTube.

Τα παρακάτω στοιχεία το επιβεβαιώνουν:

  • Η τηλεθέαση του YouTube σε κινητά μέσα (smartphones, tablets κτλ) αυξήθηκε κατά 50% σε ετήσια βάση
  • Η προβολή του YouTube στις οθόνες τηλεοράσεων αυξήθηκε κατά 50% σε ετήσια βάση
  • Η συνολική προβολή του YouTube αυξήθηκε κατά 60% σε ετήσια βάση

Το YouTube παρακολουθείται διπλάσια από την παραδοσιακή τηλεόραση. Ανεξάρτητα από το προϊόν ή την υπηρεσία που αναζητά κάποιος, πιθανότατα θα καταλήξει να το αναζητήσει στο YouTube.

Σε μια έρευνα από το Think with Google, το 91% των χρηστών smartphone, ψάχνουν μέσω των smartphones τους,  ιδέες για το τι πρέπει να κάνουν και πώς να το κάνουν. Ένα κανάλι στο YouTube είναι το μέσο «άντλησης» αυτών των ιδεών. Μόνο το 9% των μικρών επιχειρήσεων χρησιμοποιούν το YouTube ως μέσο προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών τους.

Tα βίντεο μπορούν να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για το «χτίσιμο» της «φήμης» της επιχείρησής σας.

Δυστυχώς οι περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις δεν εκμεταλλεύονται τις δυνατότητές αυτές και δηλώνουν ότι  οι κυριότερες αιτίες είναι:

  • Έλλειψη εμπειρίας στην καταγραφή και επεξεργασία ενός βίντεο.
  • Έλλειψη  budget για τον εξοπλισμό που απαιτείται.
  • Έλλειψη ιδεών για την δημιουργία περιεχομένου.

Είναι αντιληπτό ότι κάποια από τα «εμπόδια» για τη δημιουργία ενός καναλιού YouTube, εύκολα μπορούν να ξεπεραστούν καθώς ο εξοπλισμός που θα χρειαστεί για τη δημιουργία των βίντεο μπορεί να είναι μία μηχανή DSLR ή το smartphone σας.

Όσον αφορά τις ιδέες για περιεχόμενο – δεν υπάρχει κανένας λόγος να δημιουργήσετε κάτι περίπλοκο ως μικρή επιχείρηση. Το κοινό – στόχος σας θα εκτιμήσει τις συμβουλές και τις απλές λύσεις που θα προτείνετε και σε καμία περίπτωση δεν περιμένει ταινίες μικρού μήκους ή όμορφα κινηματογραφικά βίντεο.

 

Το 95% των χρηστών του Instagram χρησιμοποιεί επίσης το YouTube

Οι πιο δημοφιλείς YouTubers έχουν επίσης εξαιρετική αναγνωρισιμότητα, σε ιστότοπους όπως το Instagram, το Twitter και το Facebook. Για παράδειγμα, η Markiplier έχει 22 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube, 7 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram και πάνω από 11 εκατομμύρια ακόλουθους στο Twitter.

Εάν είστε ήδη μέλος και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για να αναπτύξετε ένα κανάλι YouTube. Αυτό μπορεί να συμβεί και αντιστρόφως δηλαδή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το περιεχόμενο που δημιουργείτε για το κανάλι σας (YouTube) προκειμένου να υποστηρίξετε τους άλλους λογαριασμούς σας. Η κατοχή περισσότερων λογαριασμών σας καθιστά πιο «προσιτό» στο κοινό σας και σας βοηθά να κρατάτε την προσοχή τους καθ’ όλη τη διάρκεια της χρήσης τους.

Ακολουθούν κάποια στατιστικά στοιχεία που δείχνουν την ταυτόχρονη χρήση των υπόλοιπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης ανά χρήστη και της πλατφόρμας  YouTube, σύμφωνα με έκθεση του Pew Research Center του 2018:

  • Το 87% των χρηστών του Facebook χρησιμοποιούν το YouTube
  • Το 95% των χρηστών του Twitter χρησιμοποιούν το YouTube
  • Το 95% των χρηστών του Snapchat χρησιμοποιούν το YouTube
  • Το 92% των χρηστών του WhatsApp χρησιμοποιούν το YouTube
  • Το 92% των χρηστών του Pinterest χρησιμοποιεί το YouTube
  • Το 94% των χρηστών του LinkedIn χρησιμοποιεί το YouTube

Παρόλο που οι θεατές σας (viewers) έχουν κάνει εγγραφή στο κανάλι σας (YouTube), ενδέχεται το πιο πρόσφατο δημοσιευμένο σας βίντεο, να μην εμφανίζεται στην αρχική σελίδα του YouTube ή ως προτεινόμενο βίντεο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να «αναπτύξετε» το κοινό σας και εκτός του καναλιού σας (YouTube) – στις υπόλοιπες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Instagram, Twitter, Facebook κ.λ.π). Περισσότεροι τρόποι να φτάσετε στο κοινό – στόχο σας, μεγαλύτερη η προβολή που θα λάβουν τα βίντεό σας.

 

Το ‘Πώς να’ (How to) περιεχόμενο, είναι πιο δημοφιλές  

Οι αναζητήσεις για το ‘Πώς να’… υλοποιήσουν μία ιδέα τους έχουν αυξηθεί κατά 70%, σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με την Google, το 67% των χρηστών πιστεύει ότι μπορεί να μάθει οτιδήποτε μέσα από το YouTube. Όλοι μέσα στην ημέρα σκεφτόμαστε πώς να υλοποιήσουμε μία ιδέα. Σε αυτό το σημείο μπορείτε να προσελκύσετε την προσοχή του κοινού σας με ένα βίντεο στο YouTube.

Είτε διδάσκετε στο κοινό σας το πώς να χρησιμοποιήσει το προϊόν σας, είτε μια δεξιότητα που σχετίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία σας – οτιδήποτε από την πχ παρασκευή ενός cupcake, τις ανακαινίσεις στο σπίτι, μέχρι τη συναρμολόγηση ενός ηχείου – ηχοσυστήματος στο σαλόνι σας – παρέχοντας  το «πώς να» περιεχόμενο… σημαίνει ότι ταυτόχρονα προσθέτετε αξία για τους δυνητικούς πελάτες και αξιοποιείτε μια μεγάλη αναδυόμενη τάση.

Το «πώς να» περιεχόμενο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να «χτίσετε» μια σχέση με τις κοινότητες που θέλετε να εμπλακείτε.

Πέρα από το YouTube κανάλι σας, αυτός ο τύπος περιεχομένου είναι ιδανικός για την ενσωμάτωση του στο ιστολόγιο ή τον ιστότοπό σας.

 

Τα “live” βίντεο βοηθούν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης με το κοινό σας

Πολλές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μας ενημερώνουν πλέον για ζωντανές εκπομπές. Το live βίντεο είναι δημοφιλές τόσο επειδή το κοινό αισθάνεται την αυθεντικότητά του όσο και επειδή μεταφέρει όλο τον ενθουσιασμό ενός γεγονότος. Οι θεατές αδημονούν για τη στιγμή της ζωντανής μετάδοσης και δείχνουν ενδιαφέρον – σχεδιάζουν το πώς θέλουν να συμμετάσχουν. Οι θεατές στο YouTube δια δρουν με τον ίδιο τρόπο όπως και στο Facebook ή τις άλλες κοινωνικές πλατφόρμες.

 

Συμπέρασμα 

Τα βίντεο γίνεται ο σημαντικότερος τύπος περιεχομένου στο διαδίκτυο και το YouTube είναι το no1 μέσο προβολής τους. Παρά το γεγονός ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό κυρίως μικρών επιχειρήσεων ανησυχούν για τη χρήση καναλιών YouTube, τα πιθανά οφέλη από την έναρξη μιας επιχείρησης πρέπει να αντισταθμίζουν κατά πολύ τις ανησυχίες τους σχετικά με τον εξοπλισμό ή το περιεχόμενο.

Δύο είδη περιεχομένου που γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, τα βίντεο με το «πώς να» (How to) περιεχόμενο και οι ζωντανές εκπομπές είναι ιδανικοί τύποι βίντεο για επιχειρήσεις, διότι σας επιτρέπουν να επιδείξετε την εμπειρία σας σε ένα θέμα ενώ παράλληλα δημιουργείτε μια θετική σχέση με τους θεατές προσθέτοντας αξία στο προϊόν και τις υπηρεσίες σας.

 

 

Η Digital Sapiens έχει βοηθήσει πολλούς από τους πελάτες της, να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο του διαδικτύου. Αν θεωρείτε ότι είστε έτοιμοι να ενισχύσετε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησής σας αυξάνοντας ταυτόχρονα το δυνητικό σας πελατολόγιο, θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε. Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας στο info@digitalsapiens.gr ή καλέστε μας στο 211 1117933 και κάποιος από την ομάδα μας, θα επικοινωνήσει μαζί σας!

Leave a comment

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Για Περισσότερες Λεπτομέρειες

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο